Sunday, December 12, 2010

Program Cuti Sekolah ke Muzium Negara

hujung minggu yang memboringkan menyebabkan aku tak senang duduk di rumah..bontot ni rasa panas dan gatal je nak kluar jalan2..tapi nak kemana?
takkan nak pergi tempat yang sama je setiap minggu??
karaoke??wayang?? atau window shopping??
semua aktiviti tu dah buat aku bosan..

oleh kerana niat di hati memang berkobar2 gak nak kluar..
so aku perah otak aku untuk cari tempat mana yg akan aku lawati..
ala2 program cuti sekolah...aku rasa nak melawat Muzium Negara la..
yerla..duduk KL dah hampir 7tahun..tp Muzium Negara pun xpernah jejak..
teruk tul..KLCC,Midvalley, Pavillion dah hafal setiap kedai.haha

kenapa Muzium Negara??ermm..sebab saya ingin mengetahui sejarah asal usul Malaysia..
dengan mengingati sejarah negara..kita akan menghargai dimana kita berada sekarang..
satu...........Malaysia...!!!!


pintu depan Muzium Negara..yazid tu gemuk kan??


terima kasih kerana menyediakan kerusi roda untuk saya..sian yazid kena tolak..

yeah..orang zaman batu...

kota belanda...aksi terlampau tapi comeyll...

hang tuah..takkan Melayu hilang di dunia..


hang sukur dan hang yazid bergaduh...hehe

penat la..berehat sebentar boleh??

kaki tu cover skit ek sukur...

melompat lebih tinggi..muka tu cover skit..

tekun dalam membaca bab sejarah..

yazid poyo yang menggantikan aku di kerusi roda...

aku bakal Perdana Menteri ke 11..

sama tak tangan tu???
satuuuuuu....malaysiaaaaaa..!!!

penat wei..

apa2 pun ..sapa2 yang tak pernah pergi MuziumNegara ni..baik pergi..
jadikan ia program cuti-cuti Malaysia anda..
dan baru aku sedar skrg..pelajar2 yang nak amik exam tu..nak tahu lebih mendalam subjek sejarah..ajak la cikgu2 kamu ke Muzium ni..
insya allah..berbaloi2...








4 comments:

nadey said...

aktif ek abg ni......sy ni ari minggu la dok umah...rehat2...sbb ari lain keje keras hjuhuhuhuh

pe2 pon....sy g muzium pon tgk pameran hantu aritu je hhihihihih

Lady D'yot said...

hari tu nampak awak kat tv3...wahh, glamer la pasni. hehe..kagum dengan semangat awak yg tak pernah luntur and rajin berusaha. Tahniah, chaiyokk! ^_^

nuyin2u said...

sukor yg comel...

KONCO BLOGGY! said...

pergh. perasan comel la tu.hahahahah