Tuesday, December 21, 2010

Bagaimana Nak Hidup Lama??


alhamdulillah..aku masih bernyawa harini..alhamdulillah juga sebab aku masih hidup sampai ke hari ini.siapa sangka yang aku masih bernafas dan melalui kehidupan ini seperti manusia biasa. serius aku sangat menghargai kehidupan aku yang ada skrg.

kenapa aku berkata-kata sedemikian...???

sebab semalam masa aku tengok Buletin Utama TV3, aku dikejutkan dengan sebuah berita tentang kemalangan ngeri yang berlaku di Jalan Simpang Pulai-Cameron Highlands.
sebuah bas terbabas ketika turun dari dari puncak Cameron Highlands yang mengakibatkan hampir 27 orang mati.2 daripadanya rakyat Malaysia..
nak baca berita selanjutnya di sini..

takutnya akan kematian..kalau mati pun tak nak macam tu...sedih sangat.
walaupun kebanyakan mangsa kemalangan adalah warga Thailand, aku tumpang simpati..
harap-harap lepas ni semua pemandu bawa kereta elok-elok yer.
sayangi nyawa anda dan sayangi orang yang tersayang yang menunggu anda.
sebab malang tu tidak berbau durian ataupun belacan..hehe..

kla..ni je entri pagi ni..hope kita semua berdoa agar sentiasa selamat..
Amin...

nak tukar keje la..nak jadi cameraman tv3 boleh tak??
cute...


6 comments:

aeinio said...

alhamdulillahhhh

Cahaya Kurniaan said...

Subhanallah,itulah namanya kematian..memang setiap daripada kita takkan terlepas.Ucapan takziah untuk keluarga mangsa kemalangan tersebut.

schmellow said...

sukur, aku slalu hampir dpt heart attck bila bukak blog ko. tekejot dgn selection lagu pilihan. hahaha

najah hijriah said...

mmg sdh dgr psl kmalagn tu... kmalangn ngeri.. mintak dijauhkan...amin..

ibuintan said...

memang ngeri kemalangan tu...

selalunya bas yang turun dari sana juga dipandu laju

setiap kita tidak dapat lari dari ajal, namun biarlah kematian kita dengan cara yang baik

Anonymous said...

Dedicated servers now available - [url=http://feed1.info/link/0]Cheap Dedicated servers[/url]