Wednesday, December 22, 2010

Aku Nak Jadi DIVA boleh ke???

Program : Sambutan Hari OKU Antarabangsa Peringkat Kebangsaan 2010
Tarikh Mula : 11 Dis 2010
Masa & Tempat : 9.00 Pagi bertempat di Kota Fesyen, Ayer Keroh
Tema : 1 Malaysia : Aksesibiliti dan Pekerjaan Untuk OKU

Haritu telah berlangsung majlis Sambutan Hari OKU Antarabangsa Peringkat Kebangsaan 2010 di Kota Fesyen di Bandar MITC, Ayer Keroh. Mari kita lihat kemeriahan suasana majlis sambutan Hari OKU Antarabangsa Peringkat Kebangsaan 2010.

seluruh negara datang ke Melaka..memang meriah...


kawan lama aku..namanye Aizam..skrg dia dah keje..baguskan??
boleh di harap juga..

hasil kerja pertandingan mewarna...kreatif!

salah seorang anak kawan aku..sabar yer kak..insya Allah syurga utk akak..

sempat bergambar dengan peminat...

hasil kraftangan warga OKU..cantik dan berseni...
murah-murah lak tu..boleh beli..

ni paling mengujakan aku..bantal ni memang comeyl..

doktor..kaki saya ni nak pasang kaki palsu boleh tak??

teruja bersama ustaz LEE..baca al-quran guna braille

sempat curi gambar bersama ras adiba razi..

ally iskandar..mc of the day...

teruja sangat dapat bercampur dengan warga OKU..dah lama rasanya tak join aktiviti yang macam ni...dulu masa aktif dengan PDK..memang mana-mana aktiviti PDK pun aku akan pergi.ala2 aktif gitu..

kalau pertandingan mewarna tu..memang selalu la menang..hehe
bila bercampur dengan cikgu-cikgu PDK, aku rasa pekerjaan diorang sangat mulia..
sangat bersabar..dalam melayan karenah anak-anak OKU..
biasala diorang kan..bukan tahu fikir apa2..
semoga pihak Kebajikan dapat naikkan elaun mereka..

Diva??no..aku cuma nak jadi duta..wakil kepada warga OKU diluar sana..

harap2 kerajaan melunaskan janji mereka agar warga OKU dapat kerja selayaknye dengan sijil mereka..memang OKU perlukan kerja..tapi bukan hanya pekerja biasa atau kuli je..
maaf...


3 comments:

Catherine- said...

sukur, i rs u dah leh jadi duta OKU! gud luck! i vote for u kalo ada....:)

seyess~

najah hijriah said...

sye rase awak ni sgt positif..suke2.. tringin nk jdi mcm awak.. positif je..hmmm...

Anonymous said...

positif setiap masa....orang buat macam mana pun kat u still boleh senyum lagi...semoga Allah permudahkan urusan u