Friday, December 17, 2010

SUKUR sampai ke Broga Hill (part 1)

dalam filem adnan sempit ada bgthu yang

"dimana ada kemahuan, disitu ada highway"


memang tak logik dek akal..sebab aku cukup berkemahuan nak panjat bukit broga..tapi takde highway pun nak naik..kalau tak, dah lama aku sampai naik kereta..tak yah susah payah nak panjat....hahaha

isnin lepas memang satu pengalaman yang aku pasti akan igt dalam sejarah hidup aku.satu koleksi lagi kejayaan yang aku tempa..kerana aku sampai juga ke puncak broga..nak ikutkan malam sebelum pergi memang malas nak pergi.almaklumlah..bukan senang nak panjat ke sana..nak2 aku yg xberapa slim n paling penting fit ni kan?hahahaha..

tapi berkat janji hazim n yazid yang kononnye akan bersama aku susah atau senang..aku turutkan juga kehendak aku ni..pukul 5.30pagi dh kluar umah..ke masjid semenyih.kat sana kitorg solat subuh dan siap nak panjat bukit broga..

halangan pertama...

halangan kedua...


halangan ketiga..


halangan keempat

halangan kelima..

detik nak sampai puncak...

terbaring sebab terlalu penat..

ni entri 1 pasal kesusahan naik broga hill..memang rasa nak pengsan..nak golek2 turun balik pun ada gak rasanye..nak tengok video aku naik..leh click video sukur..

entri seterusnya nanti aku citekan masa berada di puncak..memang berbaloi2..


5 comments:

ibuintan said...

wah.. sukur, tahniah dah sampai puncak broga...

ibu pun nak sangat panjat bukit tu

missy ezzattie said...

congrate sukur!!kan da cakap sukur hebat!!

Cahaya Kurniaan said...

Mabruk alaik!Alhamdulillah,smbil 2 dpt tgk keindhn alam cptaan Allah

Sofia Karim said...

memang best hiking..
ingat dulu masa first2 hiking, xnak pergi .. last, bila pergi , hiking dan dah tawan puncak, baru rasa bestnye hiking... rasa, nk pergi lg hiking!

Lensa TANGAN said...

tahniah!
seronok susah senang bersama kawan :)