Tuesday, March 29, 2011

Sukur SANG PENCERIA...

6 jun 1984,
lahir seorang anak..
suci seperti kain putih,
kehadirannya disambut penuh kesyukuran...

namun....

ada air mata yang tumpah,
ada tubuh yang pernah menggigil,
ada wajah yang pucat lesi,
ada suara yang terlanjur kata...

tapi..

dalam kekurangan ku,
tersimpan anugerah tuhan..
yang tidak terhingga..

sudah jelas aku tidak boleh mengawal kelahiranku,
tapi aku boleh mengubah kehidupan masa depan ku...

yang penting kena kuat semangat...
biar orang nak cakap apa..
jangan putus asa..

Allah tu Maha Pengasih dan Penyayang..
akan ada jalan dan jawapan utk kita semua...



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~




hidup kena ceria ok!!!
seceria gambar di atas...

mesti tengok sambil tersenyum..tul x?
pastu dalam otak mesti terlintas comeyll giler aksi dia ni..
pastu tangan tu mesti nak click komen sebab hati tu dah
memberontak nak luahkan dan bagitahu kecomeylan aku..

dah tahu dah...

terima kaasih kerana berlaku jujur kat komen tu...

hehehe..

aku lah penceria hidup anda...:)




8 comments:

putERi-kAtEk said...

hahahahah sukur!!!!!!!!!!!

gudluck!!

anda memang ceria!!!

conbellydiobeterisme said...

hidup kene ceria yeah ,positif2 ,all the best syukur :)

hani@debumelukut said...

kalau semua orang berfikiran positif macam ni kan aman dunia..
Adik syukur sentiasa menceriakan hidup setiap org di sekeliling,,Itu lah kelebihan anugerah dari Tuhan.
Dik, memang setiap kali singgah rasa nak komen jer lah.

Mira Amirudin said...

Salam....morning abg sukur ;)
yup..hidup kena ceria selalu dan tabah mghadapi hari2 yg akn dtg ;)
chayok2! ;)

Yaya^Pink said...

waaaaa sukur memg seorg penceria..

suke tgk sukur ceria..

semoga tabah mghadapi hari2 mendatang..amin

kecHik said...

yew memg comey la...hehe

merpati putih said...

hehehe.. suke btl.. keep it okeh..=)

Anonymous said...

seorg yg sgt positif dan ceria...semoga Allah memberkati hidup en.sukur