Wednesday, March 16, 2011

Doa senjata Mukmin | Kisah Benar

Kelebihan berdoa banyak diterangkan dalam al-Quran dan hadis.Selain menjadi inti pati ibadah, doa adalah penghubung di antara hamba dan khalik (pencipta).

Hanya dengan beberapa patah perkataan atau diniatkan segala permintaan dalam hati kepada Allah, hakikatnya ia tetap dikelaskan dalam jenis berdoa. Oleh itu, amalan berdoa bukan sesuatu yang sukar sebaliknya boleh dilakukan sepanjang masa tidak kira sama ada anda berada di dalam kereta, di majlis2 tertentu, di pasar2 dan di mana sahaja.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~`

sebenarnya dah lama aku nak cerita pasal hal ni....

semalam aku bersolat asar di UKM..

selepas solat, biasa memang doa la kan..

dan aku selalu berdoa kepada Allah agar murahkan rezeki ku, permudahkan urusan ku,

macam2 la aku mohon pada Allah dengan sepenuh hati dan aku percaya Allah akan mendengarnya serta mengangkat doa ku ini..

selepas abis aku berjalan kluar dari masjid, tiba2 seorang hamba Allah datang kepada ku dan memberi sedekah duit kepada ku..aku menerima nya dan mengucapkan terima kasih..

korang tengok betapa besarnya kuasa Allah..kalau Dia nak makbulkan doa seorang hamba-Nya..sekejap je..tak payah nak tunggu2...

sebenarnya kejadian seperti ini, bukan pertama kali yang berlaku dalam hidup aku..banyak kali..setiap kali tu la aku rasa bertapa besarnya kuasa Allah..

cepat atau lambat doa kita akan dimakbulkan...kalau bukan harini mungkin esok.nantikan kejutan dari Pencipta kita k..jangan cepat putus asa dan sentiasalah mengharap bantuan dari Allah..

paling penting kita kena percaya Allah sentiasa bersama dengan kita.jangan mengeluh dengan setiap dugaan yang menimpa kita..

jom kita mulakan hari ni dengan doa dan pemikiran positif..!!! =)

nak TIPS BERSEMANGAT setiap hari..??
saksikan video ni..

LAW OF ATTRACTION

9 comments:

nadiemsharmz said...

bile rase putus ase cpt2 memohon kpd ALLAH moga dpermudahkan sgalanye..bila ALLAH bg ksenangan, jgn lupa ucap syukur alhamdulillah..

Cik NurulZaty said...

:)

betul betul tu bro~

:)

thanks for the reminder.

btw. thanks also for the post video tu..
x smpt nk tgk lgi sbb tenet slow.
insyaAllah nanti saya tengok

:)

schmellow said...

eh sukur, ko mana boleh dpt duet sedekah. aku yelah, penganggur :P

cik chinta said...

saye suke post ni...post awak ni wat saye makin rajin nk berdoa..kat sape lg kita harus meminta kan? Allah SWT maha pemurah

iela said...

betul tu.. samela mcm saya.. dulu slalu berdoa untuk dapat macam kejayaan dalam hidup, walaupun Allah tak berikan secara terus tapi bile dingat semula.. 'oh, itu doa aku mase aku sekolah dulu...'alhamdulillah...

manueng said...

like =)

Anonymous said...

got ur blog from jejari runcing..hmm..awak dl blaja kt kmm sesi 2002/2003 kn?rsnya kita sama batch..just want to say hi =)

Oh Oeya said...

setuju dgn Sukur :)
selalu ingatkan diri sendiri dan Adam :)

ye ke said...

perasan