Friday, May 7, 2010

jom tido hotel!!

PHILEA RESORT AND SPA, MALACCA

beberapa hari lepas..kan aku ade cite abg aku akan meninggalkan aku kt kl ni seorg diri utk bekerja di Melaka kan?
so skrg aku nak share dgn korg..tempat keje abg aku ni..yg mana akan jd satu hotel terkemuka di Malaysia...
Kata abg aku, antara keunikan hotel itu ialah selain menggunakan sepenuhnya kayu balak lembut yang diimport khas dari Rusia itu, bahagian belakang setiap bilik juga berdindingkan batu marmar yang dibawa dari Perak.

''Tangga pada setiap bilik juga diperbuat daripada kayu landasan kereta api lama dan keaslian bahan tersebut amat terserlah terutama dari segi ciri-ciri klasiknya

''Selain itu, pembinaan hotel ini juga juga amat menarik kerana pihak pemaju akan membina sebatang sungai yang akan mengalir di tengah-tengah kawasan hotel bagi mewujudkan suasana santai persekitarannya"...

cantik kan??wahhh..bercuti kt Melaka je pasni..


kalau korg nak tahu..aku siap buat survey psl harga lg kt internet pasal bilik2 dia.., setakat ini, kadar sewa bilik hotel yang ditetapkan ialah sekitar RM300 hingga RM660 yang menyediakan lebih 200 bilik hotel..aku je dah nak booking 18 bilik..heheh..

nak minta abg aku staf prize la cmni..boleh dpt murah..hehe

kan aku dh cakap..Melaka best!!
bg aku, pembinaan hotel tersebut mampu meningkatkan populariti Melaka sebagai salah sebuah destinasi pelancongan utama di negara ini, sekali gus merancakkan lagi industri itu pada masa depan..

gambar kenangan duduk Novotel Paris..
antara hotel yg best pernah aku duduk..sbb?
dia ade kt PARIS...HEHEEHE...

**tp kalau korg nak pergi sgt Melaka..tp xde tmpt tidur..atau xmampu ke?
dtg umah aku sudah...free of cas je..baik kan aku?

4 comments:

Sir Marcello said...

tapi Melaka dah jadi semakin sempit oleh pembangunan :(

sarah shafie said...

dh bkak ke hotel n..hari2 aku lalu blakang hotel ni..tp tak tau dh siap pun,,hehe

SyimaSyaz said...

then kalau perempuan pun blh tido rumah kamu bro?hehehhe

bARdbOO said...

woow...mahalnya harga dia..tp tmpt menarik..


jum baca entry terbaru bARdbOO:

bARdbOO GIVEAWAY