Thursday, May 31, 2012

HIDUP INI MILIK ALLAH

Assalamualaikum semua...

Sekejap sangat masa berlalu... Kesibukan memang melanda diri... Sangat seronok melayan kesibukan hari-hari... Rasa seperti antara insan yang penting untuk memastikan Malaysia menjadi negara yang galak pertumbuhan ekonominya...eh ini ayat seorang penceramah...hahaha sebab minggu ni sahaja ada 3 jemputan ceramah yang telah dihadiri... nanti akan diceritakan... Mood ayat-ayat skema memang tengah bertebaran dalam salur darah.... Sindiket dan konspirasi pun aku boleh sebut masa bagi ceramah.. aku ni penceramah apa sebenarnya? Ok fine jangan merepek sangat...

***



Sebenarnya masih dalam mood terkejut dan sedih juga dengan pemergian arwah Ngah Atan atau Mohd Reduan bin Harun iaitu abang kepada mak saya merangkap bapa saudara saya pada 28 May 2012 yang lalu..baru sahaja 2 hari berlalu.. Pemergian yang sangat tragis dan rasanya terlalu sedih untuk dikongsi dengan pembaca semua.... Semoga arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman... Arwah seorang yang sangat baik hati dan penyayang... juga loving couple bersama Ngah Yah, isteri arwah. Semoga kami semua tabah dan redha dengan pemergian arwah....

nak baca kematian arwah bapa saudara saya boleh klik sini


pak ngah seorang yang rapat dengan saya..

abg epol memberi baju baru kpada pak ngah semasa hari raya tahun lepas

seorang bapa saudara yang penyayang kepada cucu-cucu saudaranya...

pak ngah bersama pijon

pak ngah bersama mak ngah...:)

secara jujurnya kami sekeluarga sangat terasa ke atas kehilangan pak ngah..bukan kehilangan biasa..kehilangan yang cukup tragis untuk kami terimanya satu keluarga..keluarga saya antara keluarga yang rapat dengan pak ngah..setiap kali raya, mak abah saya wajibkan kami satu keluarga berkunjung ke rumah pak ngah..

walaupun kehidupan pak ngah serba sederhana, tapi bagi saya pak ngah tak pernah lokek memberi apa jua barang yang ada dirumah nya untuk kami sekeluarga..

sikap pak ngah yang sentiasa ceria dan selalu menelefon kami sekeluarga di Melaka, akan kami rindui sampai bila2..semoga roh arwah pak ngah di cucuri rahmat..

al-fatihah...

Pemergiaan Ngah Atan memang tragis... Segalanya ketentuan Allah, hidup ini memang milik Allah..



2 comments:

Ihsan Khairir said...

Al-Fatihah untuk arwah Tok Ngah Atan...

insan marhaen said...

Muga kehidupan yang terbaik untuk Pak Ngah di alam sana!