Tuesday, April 26, 2011

BODOH SOMBONG


Ada antara kita sudah tahu maknanya. Untuk mereka yang masih samar dengan maksud bodoh sombong, ini saya ceritakan serba sedikit. Secara ringkas, bodoh sombong ini menunjukkan orang yang tidak mahu belajar dan tidak mahu diajar jika tidak tahu tentang sesuatu perkara. Dia sahaja yang betul dan ego yang tinggi menyebabkan seseorang itu jadi begini.

susah juga nak ajar orang macam ni kan?pening kepala pun ada..kita nasihat dia tak nak dengar..last2 makan diri sendiri..jangan esok dah menyesal baru nak sedar yang apa yang kita nasihatkan tu betul..

saya nasihat kan kamu sebagai seorang kawan..dan sebagai kawan saya nak kamu dalam keadaan baik2 aja..tak nak la biar kawan merana..yang kita duk tengok je tanpa memberi sebarang respon..tak elok la kan..

so saya harap kawan2 kat luar..jangan bodoh sombong k..secara jujur nya..skrg bukan masanya untuk kita MEMILIH jalan yang kita suka atau tidak suka..MEMILIH kerja suka atau kita tidak suka, MEMILIH orang yang kita suka atau tidak suka..bukan sekarang dan yang pasti bukan selama2nya..kalau ada sikap tu di kemudian hari tak tahu la..tapi dalam keadaan kita yang serba tak stabil atau kaya, dalam keadaan kita yang masih belum cukup berjaya..jangan sombong..paling penting ia satu tindakan yang bodoh..

sekarang masanya untuk kita serap sebanyak mana ilmu di dada..biar makan masa lama takper untuk kita belajar..tapi selamanya selepas itu kita berjaya...from zero to hero..!!!

saya cakap ni untuk kalian dan juga ingatan untuk diri saya juga...
jom kita amalkan k..amik suatu nasihat tu kepada satu bentuk yang positif..insya allah...berjaya!!!


nak pakai kereta ni suatu hari nanti...



sapa boleh ajar saya berenang yer..hehe




3 comments:

AliaJustea said...

kagum dgn smgt abg sukur..

Huszaini said...

As salam, tuan tanah, Jemput join segmen pertama AMRAFAHAN

http://amrafahan.blogspot.com/2011/04/segmen-pertama-amrafahan.html

Anonymous said...

Ade aku kesah ?