Tuesday, January 4, 2011

Harga petrol RON97 naik 10 sen lagi

truuuuuttttt....trruuuutttttttt......trruuuutttt...
(bunyik seperti meniup trompet tau!..:p)

wahai penduduk-penduduk Malaysia...pengumuman-pengumuman...
saya Mohd Sukur Ibrahim
dititahkan oleh Raja-Raja dan juga kerajaan pimpinan Negara
mengumumkan bahawa...


jeng...


jeng...


jeng...






Harga petrol RON97 akan dinaikkan 10 sen lagi kepada RM2.40 seliter berkuatkuasa tengah malam ini, mengikut sumber.

Bagaimanapun harga petrol RON 95 kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Harga petrol RON 97 sejak tahun lalu, tidak ditetapkan kerajaan kerana ia diapung mengikut pasaran minyak dunia semasa.

Pada 1 Nov lalu, harga petrol RON97 dinaikkan 5 sen menjadi RM2.15 seliter dan akhir bulan yang sama ia dinaikkan lagi 15 sen lagi kepada RM2.30 seliter.

Harga minyak tanah juga naik 10 sen kepada RM2.50 seliter


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

cmne2?????apa pendapat?
terasa tak dengan peningkatan Harga Petrol RON97??

bagi aku yang pakai Ferrari Malaysia a.k.a Perodua Kancil
sangat tak terasa sebab kereta ku ini tidak akan sama sekali di isi dengan
minyak RON97...haha..mahal u!!!


tapi bagi mereka yang mempunyai kereta mewah a.k.a KAYA..
harap dapat menempuhi dugaan ini dengan tabah...
hehe



4 comments:

hapPY zuRa~~ said...

shukor, ron95 dah naik 5 sen kn aritu? rm1.90 seliter rasa nye.. ;)

haniz said...

Tu la tension betul la minyak naik lagi.. Barang dan perkhidmatan serta merta naik.. hemm macam mana kadar jenayah nak dikurangkan ni..?

Sofia Karim said...

naseb baik setakat ni masih pejalan kaki lagi..macam xkisah pun harga minyak naik.. hehehehee

Berto said...

kene pakai public transport la gamaknya lepas ni, itupon kalau tak naik dia punya tambang