Friday, June 8, 2012

CERAMAH TEROKAI DIRI SENDIRI

Assalamualaikum semua..

Mencuri masa... Tapi mengaku sahaja ada masa lah tu.. dah lama nak siarkan entry ni tapi tak sempat nak cari mana gambarnya.
Minggu lepas dapat menjayakan program untuk Institut Pengurusan Kesihatan untuk berkongsi berkenaan tajuk Terokai Diri Sendiri.

Aku dijemput oleh Puan Aida Hashim yang pernah menjadi antara peserta semasa sesi ceramah aku yang lalu. Terima kasih memberi kepercayaan kepada saya.

Perkongsian tentang diri sendiri yang selayaknya dihargai dan melakukan yang terbaik untuk bukan untuk diri sendiri sahaja, juga untuk ibubapa, keluarga dan setiap yang keliling.

Aku sangat ingin menyampaikan setiap kita semua ada kekuatan masing-masing. Pilih untuk hidup gembira dan bahagia.

Kelemahan memang fitrah manusia...Terima dan rasa kerdil. 
Kekuatan memang anugerah terbaik yang perlu di kongsi, sebarkan dan hargai.

Setiap hari aku pun terus mencari kekuatan untuk meneruskan perjalanan hidup aku ni...
Apabila aku berkongsi dengan kalian, aku juga sedang mengingatkan diri sendiri betapa banyak liku-liku yang telah aku lalui dahulu dan kini semua telah pun aku lalui....
okey!
Marilah melayan gambar yang penuh dengan kecomelan aku



Request semua duduk depan untuk lebih nampak dengan jelas betapa comel dan kacak aku ni

terima kasih atas kesungguhan yang dipamerkan

Eh, ni promote diri melampau ni....ini sudah lebih..haha

khusyuk sungguh mendengar celoteh aku

sekejap je 2 jam berlalu dah habis sesi ku



Okey, semakin lama semakin aku mencintai dunia pentas perkongsian... seronok rasa berkongsi. Banyak lagi yang perlu aku baiki dan ilmu yang perlu diserap...

Masa bagi ceramah memanglah berdebar dan gementar sampai kadang-kadang aku hilang perkataan apa yang perlu dicakap... 
Ada satu waktu tu aku tengah cerita pasal sindiket peminta sedekah boleh pulak aku sebut konspirasi peminta sedekah... hoi konspirasi hoi! punyalah pendengar aku ni buat muka kaget ->>konspirasi ? konspirasi peminta sedekah? 
Nasib baik ada yang bantu mendapatkan perkataan sindiket...ulang 8kali sindiket 
Banyak sangat konspirasi hidup aku ni_


pss:InsyaAllah saya dah bertemu antara mentor yang hebat untuk menjadi hebat juga...ceeewwwaahhh

1 comments:

insan_marhaen said...

IM juga berkongsi pengalaman dan pengetahuan.

ATA smart dengan kot ya!