Tuesday, July 5, 2011

SENSITIF ITU PENTING


aku sangat sensetif terhadap apa yang berlaku di sekeliling aku..
setiap yang aku pandang, mesti akan membawa
unsur positif dalam diri, tak kisah la dari segi apa..

tadi jumpa kawan, tengok cara pemakaian dia. smart, elegant dan hensom..
tengok dari bawah sampai atas..baju jenama apa dia pakai, seluar jenama dia pakai, kasut jenama dia pakai. wallet jenama apa dia pakai, sampai jam tangan pun aku tengok.. memang detail abis la.. sebab suka tengok orang lain dan nilai kat diri sendiri..

pastu gi parking lot tengok banyak kereta mewah2 parking kt situ..
ada BMW, Mercedez, Mini Cooper, Fair lady..
memang stylo abis..tertunggu2 juga sapa la empunya kereta2 mewah ni..rasa nak tahu sangat..lagi sakit hati bila driver dia seorang yang sangat biasa dari mata kasar..
pergh..memang bertuah badan kalau dapat memiliki sebuah kereta mewah tu..

bila pusing2 KL tak pun Selangor..tengok rumah2 besar..rasa teringin sangat nk memiliki rumah2 besar tu..kalau boleh bungalow 2tingkat, dalam kawasan rumah ada kolam renang..best giler..time tu mesti aku bersungguh2 belajar berenang..

semua apa yang aku pandang memotivasikan aku lagi untuk tidak boleh malas..kena rajin, sangat rajin dan terlalu sangat rajin...untuk memiliki apa yang aku inginkan..
paling penting tak boleh putus asa..

tak la wajib mana..tapi ia menjadi goal setting bagi aku untuk tidak bersenang lenang dengan apa yang aku miliki sekarang...

jom berusaha!! tak kisah orang cakap kita berangan-angan asalkan ada angan2 dari orang yang hanya duduk diam tanpa berbuat apa2...

5 comments:

Nabiha Zaidi said...

entri penuh motivasi . :)

zool said...

Betul tu bro.. berusaha selagi mampu.. nanti dah tak mampu kurang2 kita boleh kenang usaha kita.. dari tak berusaha dah tak mampu tak de benda nak dikenangkan..

suria lekatlekit said...

angan2 tu langkah pertama menuju kejayaan..

Najah SHakiLa said...

jom BERUSAHA..!!

Oh Oeya said...

bagus berfikiran positif begini Sukur.. pernah seseorang kata pada mokcik..

"kalau kita mau 'ong'.. kita mau dekat dengan itu 'ong' punya orang.. hopefully tempias itu 'ong' punya orang, dapat, kalau tak banyak, sikit kat kita.."

kenyataan ini kita tafsir dengan fahaman positif kita dan kemudian usahakan.. kita ada demand.. demand juga bakal memaksa kita untuk tidak malas dan 'membangunkan' kita.. tidak selalu rezeki datang bergolek-golek tanpa usaha dan kerja-keras..

Tahniah Sukur.. fikiran sebaik ini bakal impak yang cerah untuk masadepan awak.. Amin.