Friday, February 4, 2011

Pondan Taubat menjadi Ustaz selepas Pulang dari Mesir..


Ini adalah kisah tentang Ayu.( nama sebenarnya Amirul).
Ayu adalah seorang mak nyah ataupun Pondan bahkan juga suatu masa dulu lebih dikenali sebagai Bapok yang berkerja di sebuah syarikat swasta (nama dirahsiakan) di ibu negara sebagai Operator@penyambut tetamu.Semasa Ayu mula menjejakkan kakinya di KL, dia tinggal bersama teman sekampungnya yang bernama Ayob di Hulu Klang. Namun, apabila Amirul, oopssss, Ayu mula menukar selera dan cara hidupnya akibat terlalu taksub dengan gaya kehidupan kota metropolitan yang cukup mencabar lantaran memilih cara pemakainnnya menjadi seorang ‘wanita’.






Hari demi hari berlalu dengan pantas. Kehidupan kotaraya makin mencabar. Kelibat Ayu sudah lama tidak kelihatan. Kes jenayah makin menjadi-jadi. Rogol, ragut, bunuh secara sengaja, tidak sengaja maupun tanpa disedari, buat dan buang anak. Kadang-kadang tertanya-tanya juga Ayob akan nasib rakan sekampungnya itu.

Rupa-rupanya Ayu atau Amirul pergi melanjutkan pelajaran di Mesir.

Sesuai dengan nama Amirul yang bermaksud 'Ketua' atau 'Pemerintah', Amirul yang baru saya kenali ini merupakan seorang Ustaz. Beliau baru tamat pengajian peringkat sarjana dalam bidang Usuluddin dari Universiti Islam di Mesir. Sebagai seorang anak yang mentaati kedua ibu bapa, beliau baru pulang ke tanah air Jumaat lepas untuk berkhidmat di tempat lahir beliau. Baru sangat-sangat jejak kaki di Malaysia selepas 13 tahun di Mesir. Nak tengok rupa Amirul?

atau sekarang dikenali sebagai ustaz Amirul...



hehehehe...


tu semua watak-watak yang pernah di bawa oleh Ashraf Muslim..
aku sendiri pernah menonton beliau berlakon dalam teater Patung Kertas 2..
beliau membawa watak sebagai seorang pondan.

sekarang beliau bawa watak seorang ustaz pulak..
watak yang berkesan..buat aku rasa yang aku saling tak tumpah seperti beliau..

kalau bukan ustaz pun..aku nak menghampiri untuk menjadi baik..



aku sangat merasakan persamaan antara aku dan ustaz Amirul..


teka-teka???


kopiah kitorang style yang sama..
hehee..

selamat menonton Drama Ustaz Amirul di TV3 malam ni ya!!!!


6 comments:

Amir Izzat said...

assalamualaikum bang. haha..apa daa..ingatkan betul2..serius baca..rupanya ustaz amirul...hehe

hurm.....ha! kopiah tu memang sama..

p/s: mati2 ak percaya..haha

zati embong said...

hohoho..adakah sy tertipu?or ditipu?

farhana_aziz said...

hik3..menarik2..:p

farhanaDr said...

Heehee.. Bagus ape ade hasrat nak jadi macam ustaz amirul.. Boleh punye.. :)

Pendapat Syah said...

ingatkan pelajar mesir yang balik sebab krisis rusuhan tu..huhu..

apa, lakonan bleh jadi pengajaran kpd smua penonton..

jom join contest kempen tak nak buang bayi...

http://myqurratuaini.blogspot.com/2011/02/contest-kempen-tak-nak-buang-bayi.html

d_tieah said...

Ingat betul2 tadi..
Huhh..
Kalau betul tadi ingat nak copy cerita ni nak letak dalm fb..
Anyway, suka jugak tengok drama ustaz amirul..