Saturday, August 14, 2010

kemeriahan berbuka puasa..asam pedas!!!!

rasanye belum sempat lagi aku buat entri masa bulan ramadhan ni..alhamdulillah..dah selamat 3hari umat islam menunaikan ibadah puasa...korg cukup x sepanjang 3hari ni???ada yg dh tgl..dan ada yg xdpt berpuasa sepanjang 3hari ni..sebb apa yer???ermmm..masalah wanita..biasala..hehehe..tp tu khas utk wanita sahaja yer..lelaki jgn pandai2 nak ponteng lak..


so far sepanjang 3hari berpuasa ni..aku mmg xbyk berehat..byk keje yg aku perlu setlekan..setiap hari adalah hari penting dan sgt penuh buat aku..kluar pagi blk tgh malam...nasib la juga tahan berpuasa..kalau ikutkan pemikiran budak kecik..dah ku teguk air paip ketika aku mengangkat air sembahyang.hahahaa..(kecik2 dulu biasa buat)...

dh berbuka puasa kt mana korg?dah melawat mana2 pasar ramadhan?aku 3hari ni belum pergi mana2 pasar ramadhan lg..relax la dulu..suasana pasar ramadhan utk aku tahun ni belum panas..kalau tahun lepas..puas merata satu kl aku cari pasar ramadhan...nantila..mmg tempat pilihan of course la pasar ramadhan kg baru dan pasar ramadhan pkns bangi..

air tebu tu beli kt bazar..RM5.00..mahal..:p

tp smlm aku berbuka puasa di restoran asam pedas kg baru..bersama waniyummy dan ciknor serta kakak..mula2 plan macam2..nak beli kt bazar n then buka kt tasik titiwangsa la..oleh kerana hujan..ia menghalang kami utk berbuat demikian..dgn kudrat JLG myvi waniyummy..kitorg meredah kesibukan kl dan kemeriahan kg baru utk memuaskan nafsu kami berbuka dgn masakan asam pedas terbaik kg baru...nyum2...
model bekas asam pedas dan jug air tebu..

pilihan ikan merah dan ikan yu..eh silap..ikan pari menjadi pilihan..mmg licin beb..sehingga menjilat sudu aku..almaklumlah makan xpakai tangan..hahah..

cantik x tudung dia??soalan ciknor kepadaku..blur..

ada27hari lg nk abiskan berpuasa sebelum tibanye raYA..
dan kuy mengharapkan ramdhan kali ini penuh makna..daaa...

5 comments:

Bit Zamri said...

ciknor tu saya kenal...ihihihi~

ohoeya858.blogspot.com said...

Salam. Selamat berpuasa awak.. Baik2 berbuka dgn 'asam pedas' tkut terkejuttt perut tuuu he3..

nas said...

mahalnyer air tebu tue,RM5 tuh..
huhu....
sebelum terlupe aku nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al-mubarak...3 bulan berpuasa tu buat masa nie 'pass' lagi...ehehehe

noor afzan said...

salam ramadhan ye shukur..
seronok ye berbuka bersama kawan2.

byknye keje sampai tgh malam baru habis.
isk2..

inda said...

Hehe part minum air ms amik air smyg tuh aku bwat jugak k..siap tgk2 tepi takot ade org prasan