Friday, December 2, 2011

REVIEW FILEM OMBAK RINDU


TERBAIK! Itulah satu perkataan yang menggambarkan penilaian aku selesai sahaja menonton filem ini semalam. Cerita semalam memang mampu membuatkan aku menitiskan airmata, tapi berjaya dikawal dengan bantuan makhluk-makhluk hipokrit tak nak menangis kah kah kah.

10 tentang Ombak Rindu

*PENTING: Sila ingat kan diri masing-masing, filem ini hanya punya masa kurang lebih 2jam untuk mengadaptasi sebuah novel yang sangat sarat dengan jalan cerita dan emosi.


*Buat peminat Aaron Aziz terutamanya Irma Rohaiza, anda pasti akan lebih jatuh cinta kepada Aaron yang mampu berlagak macho, romantik nak mampus dan bila dia menangis anda pasti ingin bantu lap air mata dia (aku memang suka lebih-lebih). Aaron memang terbaik!

*Maya Karin berjaya melesetkan sangkaan aku yang dia tak boleh jadi wanita kampung, Izzah berjaya membuai perasaan dengan emosi yang menyentuh jiwa lara ku....oh Izzah...Redup mata Izzah masing terbayang-bayang sampai sekarang.

*Lisa Surihani always in my heart...Mila, dapat skrip yang mencabar "Redha itu ikhlas, passseerah itu menyerrrraaah".(pelat R)hehe...

*Jika anda melayani filem ini tanpa gangguan makhluk hipokrit taknak menangis, anda pasti mampu mengalirkan airmata sekurang-kurangnya setitik. Sedih woo...

* Watak Pak Dollah sangat mendapat tempat dihati aku selain watak-watak utama yang lain. Perlu diberi pujian terutamanya sewaktu dia mendedahkan Haris tu adalah anak dia. Emosi tapi mencuit hati. I loikkee.

*Filem ini aku kategorikan sebagai Filem Wajib Tonton.


*Haris tak cukup kejam sangat pada Izzah, bagi aku dieorang berbaik cepat sangat, mungkin faktor kekangan masa.

*Aku rate 9/10


*"Ibu, u look great!" kah kah kah...Azizah Mahzan nampak seksi..hehee


Terima Kasih yang tidak terhingga kepada geng2 KAKIWAYANG.COM kerana sudi mendapatkan tiket wayang untuk saya..i laapppp u lah...hehe..

aku keluar wayang semalam dalam keadaan mata bengkak sebab menangis..percaya x?haha..

7 comments:

misz sheyla said...

huah...jeles2...nak tengok....nyesal bace review..ag membuak2 nak tengok T__T

syue wongeh said...

memang tak bape sedih la cite ni..=P

nasha sanza said...

hheehe.nak tengok jugak nanti..hmmm

Chegu said...

perggghh, jeles a bro, tak dapat tgk lagi...waaaa...nak tengok

KuNanGKuNanG said...

mesti gi tengok ni...:)

The FdK said...

nice...dh tgk dh...sukur, mintx tolg sikit blh...?
mcmn nk wat 'menu' yg sukur wat 2...?
fdk nk wat g2 tpi xtaw mcmn...blog fdk dh penuh semak taw...fdk pun dh pening nk wat mcmn lg... =.="

F.A.R.A.H. deeb said...

wahh lelaki pun nanges? Camtu WAJIB taya tgk nih! Dah tentu KONPEM kalau sy gi banjir satu KL! Ahaks!