Friday, July 16, 2010

esok nak isi minyak ke isi air kt kereta???


Berikut adalah harga baru:-

Petrol RON 95 - RM1.85 seliter
Petrol RON 97 - RM2.10 seliter
Diesel - RM1.75 seliter
Gula - RM1.70 sekilogram
Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

* Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
* Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
* Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

berikut adalah reaksi kawan2 sy di fb mengenai isu minyak..hehe..lawak2 gak semua..


kena bw tong drum byk2 sekali bro senang..supaya 3tahun xyah isi minyak


jgn naik minyak..nnti darah tinggi..kolestrol tu...ehhe



nak xnak kena hadapi nye juga melainkan isi kereta pakai air..:p


kena tangkap org minyak ni.supaya kikis badan dia utk dptkan minyak..:p



bagi saya la...kalau minyak naik tu biar kan jelah.. dah pasaran global macam tu nak buat mcm mane.. cume negare ni jek yg kerajaan bg subsidi byk sgt utk minyak.. die nak tarik tu ade sebab nye.. nak suh rakyat die berpijak atas kaki sndiri bukan nak menyeksa… smpai biler nak gantung gan subsidi kerajaan semata-mata.. gula, minyak, barang2 dapur.. sume nye subsidi..
mcm mane kerajaan nak improve pentadbiran kalo habis sume ke subsidi jek. cuba

fikir and jgn merungut biler harga minyak naik..

minyak naik ikot CC pun salah sndiri gak.. g beli kereta CC besar tu nape.. kete Malaysia sume CC kecik2.. fikir2 kan dan selamat beramal..

bro pasni naik moto jerla..CC pun kecik..hehe

7 comments:

☺[ai][sUmi]☺Chan said...

haishh~ minyak oh minyak.. sabau jelah.. nk tak nak kena hadapi jugak..

Farra Muneera said...

hehhehe... Gula pon masuk sekali. ;p

Farra Muneera said...

hehhehe... Gula pon masuk sekali. ;p

tr3synth said...

btol2~
kite kene idop berdikari gak. naseb krajaan da tulun, kalu x???

/Dayah//Nurul/ said...

minyak naik, sume brg mula naik balik ke

Cempaka Biru said...

jgn sb isu minyak semua nk berbalah plak... belajar la berdikari. tu baru tarik subsidi sikit2. klu terus tarik smpi xde subsidi camne? sendiri pk la...

SyimaSyaz said...

saya sokong anda...!