Friday, April 13, 2012

PERKONGSIAN JUMAAT#3 - HIDUP INI PILIHAN

Assalamualaikum semua...

Selamat hari Jumaat kawan-kawan. Sebenarnya dalam proses untuk menghabiskan buku yang dah lama dibeli setiap kali ada pesta buku hehe... Best baca buku ni, selain rasa tenang dan aman aku pun dapatlah menambahkan ilmu dan motivasi di dada. Baca buku memang aktiviti santai yang sangat bermanfaat kan? So far ade 4 buah buku yang aku harap mampu aku habiskan pembacaan sehingga hujung bulan ni.... mudah-mudahan

Penting untuk aku baca buku sekarang terutamanya buku motivasi:

Mungkin bila anda seorang pelajar ada cikgu ataupun pensyarah yang akan memberi peringatan kepada anda-belajar rajin-rajin, siapkan homework dan tugasan dan lain-lain yang sememangnya positif untuk korang semua

Mungkin bila anda seorang pekerja ada bos yang akan memantau anda dan memastikan ada melakukan kerja dengan sebaik mungkin dan memastikan prestatsi kerja anda adalah terbaik untuk produktiviti syarikat atau organisasi *ewah*

Untuk aku yang bekerja sendiri, siapalah yang nak bagi motivasi, nasihat, panduan dan tunjuk ajar aku melakukan yang terbaik untuk perniagaan aku, kehidupan aku?

Selain mak dan abah mestilah diri sendiri. Aku pun manusia biasa lagilah serba kekurangan. Bila baca buku barulah rasa bersemanangat dan lebih berilmu untuk menghadapi hidup yang indah.....rugi bila hidup yang indah ini kita sia-siakan dengan emosi tak terkawal.


-ada waktu, pilihan itu jelas dan terang. Ada waktu, pilihan itu kelabu-

-Individu itu dikatakan menarik apabila mereka cantik dan tampan dari dalam diri- macam aku


-biar sedikit tetapi berpanjangan-


-anda yakin, anda berjaya-

Hidup ini Pilihan. Apa yang kita pilih untuk makan, untuk pakai, apa yang kita pilih untuk bercakap untuk bersuara, apa yang kita pilih untuk mengisi masa terluang.....

Banyak pilihan dalam hidup yang penting bagi diri aku sendiri aku nak peluang sebuah kehidupan yang aku ada sekarang dilalui dengan bahagia bersama orang sekeliling dunia dan akhirat...

2 comments:

insan_marhaen said...

Ada tak koleksi buku tulisan Dr Danial?

Best sellernya 7 Formula Cemerlang!

Dinar said...

Self-motivation itu lah yang terbaik untuk kita menjadi lebih cemerlang! Moga sukses..