Thursday, January 26, 2012

KAKI

Salam sejahtera buat semua pembaca,

saya sibukdan gigih dengan perniagaan saya. pemasangan Surau Kolej Tun Perak, UPM


Hari ini juga hari yang sangat sibuk untuk aku yang tak cukup kakitangan (baca: pekerja/pembantu). Cepatlah pembantu aku balik untuk membantu. Hari ini juga masih seperti rutin biasa ke hulu ke hilir mengejar dunia. Semoga akhirat tetap aku bawa bekal juga.aminnn..



Aku hanya ingin berkongsi sedikit cerita aku dengan kamu semua..Nak tak?  Nak je lah kan? Kamu yang pernah nampak aku berjalan mesti tahu betapa comel nya gigih nya aku menghayun menyeret kaki untuk berjalan. Walaupun saya seret kaki saya, Alhamdulillah mampu sampai ke destinasi. 

kaki berjasa yang ada kasut yang comel, tapi da rosak

ni Crocs yang dah rosak jugak, comelkan tapak kaki seret saya?



kemudahan ini amat saya hargai supaya bersemangat nak shopping!



Tiga langkah kamu, baru selangkah aku seret  kaki aku nih. Jadi memang agak memenatkan untuk aku berjalan. Dulu-dulu, masa zaman muda lah sangat travel ke France, Japan dan tempat-tempat lain waima Zoo Negara pun, kaki aku mesti melecet dengan sangat dasyat siap berdarah-darah. Tak tipu.

perlu lah kan ada bendera Malaysia...high sungguh!

Tapi aku sangat bersyukur, sebab aku masih mampu berjalan....

Sebenarnya aku nak cerita apa yang mak aku cerita kat aku macam mana aku mula berjalan..hahaha..... punyalah pendahuluan panjang....

Mak aku kata, aku umur TIGA tahun baru boleh berjalan. Dasyatkan? Nak tau kenapa?
(Ni mak yang bagitau, aku memang tak ingat okeh) 
Mak kata aku ni sangat penakut masa kecik-kecik dulu, yerlah orang datang pun aku menyorok dalam kotak yang ada bawah katil...Jadi dari segala aspek aku takut...

Alhamdulillah, setahun beberapa bulan selepas aku lahir, adik bawah aku pun lahir. 

Kami beza setahun je, adik aku (IJON) ni dalam kategori fizikal sempurna, perkembangan sihat, jadi dalam umur 9 ke 10 bulan dah boleh berjalan kedek-kedek..aku pulak meniarap je...bila dia dah boleh berlari-lari bagai, mula lah aku rasa cemburu, tak da kawan dah nak main-main...jadi aku pun mula memberanikan diri untuk berjalan...sebab nak main dengan Ijon yang dah siap boleh lari-lari masa umur dia 2 tahun. 

Mak kata, bila aku nak bertatih, mula lah aku menangis tak hengat! Tapi nak jugak bertatih berjalan sebab Ijon duk main lari-lari depan aku. Walaupun menangis tetap gigih nak bertatih. Mak cakap, bila aku dah mula berjalan, aku kerjanya asyik main dengan Ijon je..hahahhaha...(Matlamat nak main sama2 tercapai)
Siap bila dah expert berlari aku boleh main kejar-kejar, tangkap dan gigit telinga hahaha....

aku mestilah yang tengah pegang botol susu!Ijon belah kanan korang. Penat main kejar-kejar kita minum dulu!
*sapa yang amik gambar ni memang haru!


Pengajaran dekat sini ialah kita semua kena ada SEBAB yang sangat kukuh kenapa kita buat sesuatu, baru kita akan berusaha bersungguh-sungguh walaupun 1001 ketakutan menyelubungi diri kita- selagi perkara tu baik di sisi Allah dan undang-undang!

Orang sekeliling juga penting untuk menjadikan diri kita lebih baik dari sebelum ini. Terima kasih Ijon! 



Jom layan video aku naik tangga, entah sapa yang ambik video ni aku pun tak tahu..tapi serius aku cute! hahaha


14 comments:

maisarah sarah said...

thanks kpd ijon.hehe.

tapi kalo diri sendiri xde keberanian pun xkan jd gak kan.huhu

Brother M said...

Tahniah...teruskan perjuangan...

Linda Saleh said...

dengan kaki tu juga kita harung sungai, buat jungle trekking kt hutan apa ntah namanyer... kt Gombak... Congrats to u.. coz u are an extraordinary person....

Amy Syaquena said...

menitik air mata saya baca entri ini betapa kagumnya saya dengan awak...

wanie said...

hebatnya awak....kagum

PERNAH KENA TIPU DENGAN KAWAN TAK?
TAK PAYAHLA KAWAN DENGAN ORANG MACAM NI..
http://pulsowanie.blogspot.com/2012/01/tak-payah-nak-tipu-pasal-life-sendiri.html

ijon said...

most welcome my brother.. i always spot from ur back. good luck n success in ur future. love u..;')

ijon said...

Most welcome my brother.. i always spot u. good luck & have a great in ur future. May Allah bless u always..:;')

Ihsan Khairir said...

sukur, kaki ko pendek pun, tapi ko sepak bola kuat weh. aku ingat masa kita kecik2 dulu main bola. aku keeper, ko rembat bola deras gila, pedih tangan aku menahannya...

syue wongeh said...

*repeat balik muke cuak mase ingat anda jatuh bile lompat dari kerusi mamak wongey*

Azizi said...

serius sedih baca post ni..insaf ...huhu...

Bui Junaidi said...

TABIK SPRING DGN AWAK..WALAUPUN DLM KEADAAN YG SERBA KEKURANGAN AWAK SANGAT POSITIF DGN KEHIDUPAN..SIAP LEH PERGI OBERSI LAGI..JELESSS..

SELAMAT BERKENALAN YER..BUI FOLLOW

CarBootSista said...

sukur comel...=p

zool said...

terbaek bro. sentiasa bersyukur..
memang comel sekali.

LadyBird said...

:).. bagus.. teruskan bersemangat.. lady x leh tgk video tu.. sebab kekangan sumber internet yg begitu sadis malam ni..