Monday, August 1, 2011

1 RAMADHAN

ALHAMDULILLAH...sama-sama kita bersyukur sebab dapat rasa lagi berpuasa untuk tahun ini. cepat betul masa berlalu, Ramadhan muncul lagi kan? korang puasa tak? memang cabaran untuk aku berpuasa disamping melaksanakan tugas-tugas berat, hehehe, berat lah sangat

berat la untuk aku yang comel ni ke hulur ke hilir, tengok site, jumpa customer, deal biz yang terbaik, layan pelbagai kerenah dan ragam sekeliling....(kesimpulannya memang tak berat ok).


tapi seperti yang aku selalu cakap, aku enjoy sangat dengan apa yang aku buat


Bersyukur juga, sempena Ramadhan, rezeki tidak putus untuk membekal dan memasang carpet surau dan masjid. alhamdulilah. semalam pun seharian aku bekerja dari pagi hingga ke malam. Penat dah semestinya, tapi ada pilihan ke untuk tidak penat?saya pilih saya memang perlu penat.hehehe


Jadi, hari ni 1st day Ramadhan, harus berusaha sebaik mungkin, cuba untuk memastikan setiap langkah, percakapan, pandangan mata juga nafas memberi pahala dan kebaikan berganda.


Pagi tadi korang sahur apa?ni aku sedih ni cakap pasal sahur, ye lah orang bujang, nak bawa kereta pun belum boleh lagi, so bersahur di rumah je, makan roti ikan bilis dengan air suam je, nak buat air milo mata masih pisat-pisat, kekeke...cute tak?jadi sapa-sapa yang baik hati nak bawak aku g sahur silakan. aku alu-alukan.


apa-apa pun selamat berpuasa ya pembaca semua!

6 comments:

aizamia3 said...

selamat menunaikan ibadah puasa & selamat menyambut ramadhan al-mubarak.. ;)

:: ANNUR :: said...

huhu. takpe la, nikmat sahur masih terasa. ;)

and, slamat mjalani ibadah sebaik2ny!

eton said...

selamat menyambut bulan ramadhan...

Oh Oeya said...

Alhamdulillah.
Dengan izin-Nya kita dpt berpuasa..
Simple je sahur..
Sahur susu soya+teh O+kurma+roti :)

noreliana said...

SELAMAT BERPUASA... JOM SINGGAH www.noreliana-shoppe-online.blogspot.com
macam2 ada... :-)

Suwaibah YS said...

Selamat berpuasa sukur.. :)