Monday, August 6, 2012

Tahniah Datuk Lee Chong Wei - Perak Sukan Olimpik 2012

Salam 1 Malaysia..cewahhh..ada macam Perdana Menteri berucap tak?hehe..
harini aku rasa teruja nak mencoret sesuatu kat blog aku ni..almaklumla..blog pun hampir bersarang labah-labah..siap tebuan pun boleh memproses madu kt blog aku ni kalau lama ditinggalkan..hehe..

fokus kepada topik utama harini..seperti yang korang sedia maklum..2-3 harini...aku pasti seluruh rakyat Malaysia tertumpu pada perjuangan atlet Malaysia pada Sukan Olimpik 2012..dan yang utama semestinya acara kegemaran iaitu badminton..

Dalam blog aku tahun lepas aku pernah tulis 12 fakta yang korang perlu tahu pasal wira negara ni iaitu
 Datuk Lee Chong Wei..tak tahu apa fakta tu? boleh baca di SINI..

Sesiapa terlepas Perlawanan Akhir badminton sukan olimpik 2012 tadi memang rugi..korang boleh tonton balik di mana jua channel yang korang nak cari..:)..sebab apa aku cakap korang kena tonton juga? sebab perlawanan tu memang membuatkan korang rasa bangga sangat menjadi rakyat Malaysia..




aku tadi menonton Final tu kat rumah..tonton dengan sepupu2..memang menjerit2 kitorang semua...tahap macam berada dalam stadium..masa DLCW menang tu kami bersorak bagai nak giler..semangat MALAYSIA BOLEH la katakan..:p..paling mendebarkan masa DLCW hampir tewas dengan Lin Dan tu kami semua siap tengok celah2 tembok je..takut punya pasal..haha.. dapat  rasa sangat degupan jantung DLCW masa tu..hanya dia je yang tahu berapa besar dan beratnya tanggungjawab yang dia pikul demi mengharumkan nama negara..

walaupun DLCW baru baik dari kecederaan, semangat juang yang dia tunjukkan amat2 membuatkan bulu roma aku tegak semuanya..nasib mungkin tak menyebelahi dia..daripada segi skill dan teknik permainan pada aku DLCW dan Lin Dan memang sama hebat..tapi kekuatan Mental dan Tekanan emosi lebih memihak kepada Lin Dan..

Jujur aku cakap, kalau nak ikutkan Atlet Malaysia daripada skill untuk sukan tertentu memang dah tahap jagohan dunia..tidak dapat disangkal lagi..tapi aku rasa atlet Malaysia masih kurang dari segi ketahanan Mental dan tekanan semasa perlawanan..perjuangan dah ada..cuma tak fight till the end..itu pendapat aku la..aku percaya kalau Malaysia memandang serius perkara ni, Insyaallah Malaysia pun akan jadi kuasa besar sukan satu hari nanti..Yerla..yang berjuang tu manusia..manusia tu sifat lumrah nya ada fizikal, hati dan perasaan..semua elemen tu memang tak leh dipisahkan...so, semua tu perlu dititik beratkan untuk melahirkan seorang insan yang berwibawa..1 MALAYSIA!! tiba-tiba..hehe..



apa pun, TAHNIAH dari aku dan aku dapat rasakan seluruh rakyat Malaysia pun akan mengucapkan kata2 yang sama kepada wira badminton kita DLCW atas kejayaan meraih pingat Perak di Sukan Olimpik 2012 di London. Walaupun tumpas di tangan Lin Dan dengan hanya 2 mata, namun semangat juang Datuk Lee Chong Wei yang jitu sepanjang tempoh perlawanan memang perlu di beri tabik hormat....aku nampak sukan telah menyatukan kami rakyat Malaysia tidak kira bangsa ataupun fahaman politik. TAHNIAH!



Kemenangan Lin Dan hanya pada pingat dan nama, tetapi kemenangan DLCW adalah kemenangan hati seluruh rakyat Malaysia dengan semangat kesukanan yang tidak mahu mengalah dan berjuang hingga ke akhirnya..DLCW patut dijadikan ikon negara dan menjadi role model untuk kita semua..

Sekarang seluruh dunia dah tahu siapa Malaysia dan siapa rakyat Malaysia sebenarnya..
MALAYSIA BOLEH!!!





jelas nampak kesedihan di wajah Datuk Lee Chong Wei..tak pe Datuk..kami rakyat Malaysia masih mampu beli aiskrim Baskin Robin tu sendiri..tak perlu nak makan yang free je..hehe..

### malam ni nak tidur sambil peluk raket badminton kat rumah ni..mana tahu mimpi jadi wira negara gak..hehe..nite kawan-kawan...


iklan: dah beli beli tudung/ shawl raya untuk kelihatan gojes dan menawan? beli dari ropolropol.com dan tulis dalam pm anda 'geng sukur ibrahim'... saya nak tumpang pos kad raya..cute tak? hahaha. bye!

3 comments:

dennis said...

salam ramadhan. nampak syok je buka pose ramai ramai

Qema Amaya said...

Datuk LCW kebanggaan rakyat Malaysia ;)

Aku pengembara said...

Walaupun DLCW kalah dalam memburu emas pertama Malaysia, tetapi beliau tetap menang di hati rakyat malaysia...