Tuesday, July 12, 2011

cuba bayangkan negara tanpa POLIS


Semasa aku menulis entri ni..aku masih berada di site untuk menyiapkan kerja2 terakhir pemasangan KARPET...huhu...nak cari rezeki bukan senang kan..sampai tengah malam tak balik lagi..hehe..tapi aku sangat enjoy..jangan presure..baru la rasa gembira..tulx?

dugaan tuhan ada dimana-mana..aku bukan insan terpilih yang dipilih Allah untuk di kecualikan oleh segala bagai dugaan dan cabaran..hidup aku pun bukan hanya berjalan lancar je..kadang-kada ada jua onak duri cabaran dugaan yang harus ku tempuhi..

kuat??? jujur memang tak kuat langsung..kadang-kada boleh nangis..kadangkala boleh timbul rasa putus asa..kenapa la dugaan begitu berat menimpa ku ini..kadang-kada jeles dengan kejayaan orang lain..orang lain berjaya dapat itu dan ini..pergi berjalan kesana-kemari..beli apa jua kehendak dihati..tapi aku??terpaksa mencari rezeki walaupun hanya sesuap nasi..


tapi kenapa perlu putus asa? sebab hari esok masih ada..hari esok masih bernyawa..kalau masih bernyawa maksudnya kena makan.aku nak makan fish n chips..hehe...kena minum, dan membuat segala aktiviti orang hidup..maksudnye memang kenala berusaha lagi la kan..

fokus pada yang lebih penting...fikir dan pandang setiap benda dari sudut yang positif..setiap yang berlaku mesti ada hikmah yang baik di sebaliknye...aku redha je kan..jangan banyak complaint..itu tak betul..ini tak betul..itu salah..ini salah..
abis sapa yang betul?


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tajuk lari dari entri...hehehe

tapi cuba bayangkan negara tanpa POLIS??

1 comments:

dya mohamad said...

jgn mengeluh jgn putus asa.Allah tak suka.insyallah bukan tiap ari kite kecewa,Allah dah plan dah ape yg terbaik utk kite.insyallah(: