Sunday, May 29, 2011

Review Filem Nur Kasih The Movie | Menonton bersama Tiz

walaupun cerita ni dah keluar berkurun lama di pawagam..aku baru sempat menonton nya minggu lepas..hehe..rasa macam ketinggalan lak bila membaca banyak review orang2 yang dah menontonnya..xper..walaupun ada yang komen positif ataupun negatif aku tetap nak tengok..

impian nak mengumpul sejuta belia, bukan2..seramai mungkin orang untuk menonton bersama Filem Nur Kasih The Movie tidak kesampaian..xper..
lagi pun masa tu pun aku agak busy...
maaf semua..


anyway...review aku pasal Filem Nur Kasih The Movie memang terbaik..terbaik yang macamane??terbaik utk aku yang menontonnya..aku pandang dari sudut positif je..sebab aku menonton untuk berhibur dan mencari sesuatu yang baik di dalamnya..yerla kan..xde benda yang sempurna kat alam semesta ni selain Yang Maha Esa..

pelik gak kadang2 ada orang komen filem xsebagus drama..bagi aku pengarah dan pelakon dah melakukan yang terbaik..diorg berjaya membawa watak dengan jayanya yang membuatkan air mata ini berlinangan di dalam mata..lagipun ini kan industri filem MaLAysia..memang tahap dia macamtu kan..so kena terima seadanya..:)

jalan cerita dia kadang kala buat aku terfikir, kalau lah aku yang menerima dugaan dan cabaran seperti mana yang Nur Aminah lalui, adakah aku dapat melaluinya dengan sabar dan redha??huhu..tepuk dada tanya iman k..

scene yang paling touching bagi aku la time Nur Aminah keguguran..darah menitik2 turun ke kaki..dan time Adam serahkan cincin perkahwinan mereka balik setelah Nur Aminah berjumpai Adam semula yang terselamat dari ribut taufan..yer..aku akui aku memang hati tisu..;)



terima kasih kepada pelakon2 yang sudi bergambar bersama..:p


anyway.. memang kita hak sebagai seorang penonton utk menilai karya yang kita tontonkan..tapi kita pun ada pilihan utk tidak menontonnya kalau kita rasa kita nak cari kelemahan je..


4 comments:

Hanim Mahali said...

bestnya dapat tengok...tak berpeluang lagi nak nengok...T_T

Jujurara said...

yap setuju ngan awk.
sy pun smpai skunk x smpat nk ngk ag..

Jujurara said...

yap setuju ngan awk.
sy pun smpai skunk x smpat nk ngk ag..

KhairulZamanKhobin said...

15 MOVIE MISTAKES DALAM NUR KASIH THE MOVIE