Tuesday, September 7, 2010

OPS SIKAP 22 adakah menyedarkan sikap kita???

'KUALA LUMPUR 6 Sept. - Jumlah kematian akibat kemalangan jalan raya terus meningkat kepada 44 orang dalam tempoh tiga hari Ops Sikap Ke-22 dengan sebelas lagi kematian dicatatkan semalam.Bagaimanapun, jumlah itu menurun dua kes berbanding hari kedua operasi berkenaan.Jumlah keseluruhan kemalangan pada hari ketiga berkurangan kepada 973 kes berbanding 1,322 kes pada hari kedua manakala kemalangan maut pula hanya mencatatkan tujuh kes berbanding 20 kes sebelumnya.' petikan berita dari UTUSAN MALAYSIA

alhamdulillah..aku dah selamat sampai ke rumah ku syurga ku...di Melaka utk pulang berhari raya..saje balik awal skit berbanding adik beradik ku yang masih belum bercuti..hehe..biasa..tu kelebihan keje sendiri..

bila bercakap pasal balik kampung...terutama di hari raya..kita sering dikaitkan dengan kemalangan jalan raya.setiap tahun ada je kemalangan dilaporkan..bukan seorang dua..tapi boleh mencecah ratusan manusia...takutnye..alhamdulillah minta sangat dijauhkan so far sepanjang aku di jalan raya belum pernah berlaku kemalangan..

apa yg aku dpt perhatikan kat sini..kalau hanya kita seorg je yang berhati-hati pun tak guna kalau ada pemandu lain yang lebih mementingkan diri sendiri memandu ikut suka hati mak ayah mereka je..yela..mentang2 kereta besar,kuat dan maybe laju sangat ala2 ferrari.boleh jadi raja jalanan pulak kan..

jangan jadikan jalan raya sebagai sungai berdarah dan keluarga yang menunggu kita pulang ke rumah menyambut kita bukan dengan kegembiraan tapi kesedihan yang mana pergi tidak akan kembali..sedih gilerr..

terutama di hari raya ni..sapa2 yang nak balik raya..plz, plz, plz.. rancang perjalanan anda..pastikan kereta dalam keadaan baik..jangan mengantuk dan paling penting di jalan raya bukan tempat bermain atau menguji kecekapan.
co-pilot main peranan sangat besar dalam memastikan driver sentiasa dalam keadaan fokus terhadap pemanduan..

kat sini aku sertakan 'TRAVEL TIME ADVISORY' atau 'JADUAL MASA PERJALANAN' yang dikeluarkan oleh PLUS MALAYSIA..untuk mengelakkan kesesakan yang menggila di jalan raya..kalau boleh folo la yer..dan jika ada sebarang persoalan atau pertanyaan boleh call hotline PLUSLINE 1-800-88-0000



Emm...tu jela khidmat nasihat dari aku..hope sempena hari raya ni kita kongsikan kegembiraan bersama..



INI adalah contoh balik kampung yang paling sempoi..sapa kata naik motorsikal tak boleh bawa barang banyak..hahaha..tapi bawa motorsikal kena hati2 k..


1 comments:

FR said...

ops sikap ,
penyebab saya tetiap twon raya tanpa abah di sisi . hehehe .