Tuesday, July 20, 2010

Wanita cantik sempurna pada usia 31 tahun

LONDON: Pakar penyelidik kecantikan berpendapat wanita berusia akhir 20-an dan awal 30-an berada di garis puncak kesempurnaan dan lebih menawan berbanding gadis berusia 18 atau 19 tahun.

Hasil tinjauan pendapat 2,000 lelaki dan wanita, baru-baru ini mendapati kecantikan seseorang itu ditafsir berdasarkan kepada personaliti dan penampilannya. Saintis juga pernah berkata kecantikan itu sebenarnya bergantung kepada mata yang melihat.


Antara selebriti yang berusia 31 tahun dan dianggap berada di garis puncak kesempurnaan termasuklah pengacara TV, Christine Bleakley dan pengadil program Strictly Come Dancing iaitu Alesha Dixon serta Danielle Lineker.


Kebanyakan wanita British yang mencecah usia 30 tahun sudah berkahwin dan mempunyai anak.


Lebih ramai berpendapat wanita mencapai kecantikan sempurna pada usia 31 tahun.


70 peratus responden mentafsirkan seseorang itu cantik apabila dia berkeyakinan, 67 peratus pula mengatakan kecantikan itu mempunyai wajah yang menawan sementara 47 peratus mentafsir kecantikan dengan tampil bergaya. - Agensi


*** sapa yang umur 30an mesti berbunga-bunga baca artikel ni..hehe..xdela masalah pasni nak tanya umur utk wanita kan???haha

2 comments:

Siti fairuz yusof said...

<3 this article..x sbr nk tunggu umur 31..:P

My MiRa said...

macam mana la agaknya muka nanti umur 31......haha