Saturday, October 10, 2009

CINTA??



Cinta memang indah.. sangat indah, sungguh indah bagaikan syurga.. betol?

kalau yang masih bercinta sampai hari ini, mesti best kan?

kalau yang dah putus cinta, adakah masih teringat pada si dia yang meninggalkan kita? atau yang ditinggalkan oleh kita?

siapa yang lebih obses dalam percintaan, lelaki atau perempuan? siapa yang lebih mengutamakan cinta antara 2 jantina ini?

dan yang terakhir skali, adakah perlu kita mencari cinta selepas clash?

bagi pendapat saya yang bernas ini, saya setuju yang kita perlukan cinta, persoalannya, adakah masa untuk kita bercinta antara manusia telah tiba?

sebagai contoh situasi pertama :
bercinta waktu sedang belajar (universiti terutamanya), kadang2 waktu ni, kita baru mengenal dunia luar, adakah patut kita bercinta waktu ini? ada gak yang bercinta, ia ada 2 keadaan, sama ada cinta itu kekal atau pon tidak. ada gak kawan2 aku yang kekal bercinta dari sekolah dah 5 tahun dah, tapi ada gak yang clash.. huhuhu.. yang tertonggeng. kalau masa ni nak cari cinta baru, banyak calon! cuma, hati2 la.. biasa la, yang perasan lawa dan hensem tu, mungkin dah ada byk gf atau bf! haha

situasi ke-2: bercinta waktu dah bekerja:
pada waktu ni mungkin dah boleh kita percaya sbb dah ada kerja, dah ada gaji, dan mungkin dah ada kedudukan yang stabil. tapi takut gak, biasa la, dugaan bercinta ni banyak.. so, diorang ni mungkin ada yang boleh kekal, dan mungkin ada yang tidak. kalau masa bekerja in nak cari calon, mungkin kurang.. yela.. mungkin bini orang ke kita ngurat, suami orang ke kita ngurat.. haha

so, pandai2 lah mencari.. carilah yang baik, pandai jaga diri, jaga masa solat, yang selalu perihatin.. heheh.. berdoa agar semua dirahmati Tuhan.. amin..

p/s: cinta itu sanubari, kurniaan Tuhan, dan fitrah insani..

0 comments: